Tradycyjnie zaznaczamy, że członkowie naszej grupy to wyłącznie aktywni uczestnicy historycznych strzelanek airsoftowych oraz fascynaci umundurowania i wyposażenia oddziałów wojskowych drugiej wojny światowej. Nasze zainteresowania nie mają żadnego podłoża ideologicznego, a wynikają jedynie z chęci poznawania okresu historii i jednostek, które nas interesują. Nie robimy tego, aby propagować jakiekolwiek ideologiczne postawy. Poniższa impreza również nie jest realizowana w takim celu.
Niniejszym, z ramienia grupy WWII S.A oraz stowarzyszenia "Dzikusy ASG Team", mam przyjemność zaprosić Was na strzelankę z lekkim tłem historycznym. W przeciwieństwie do cyklu '1944' zmniejszony zostaje nacisk na detale historyczne, a wymagania stylizacyjne zostają zdecydowanie zaniżone. Głównym założeniem spotkania jest integracja graczy ze środowiska ASH z osobami spoza tego kręgu i pokazanie, że historyczny aspekt zabawy jest bardzo interesujący.
28 stycznia 1945 roku 82 Dywizja Powietrznodesantowa i 1 Dywizja Piechoty utworzyły przyczółek na północnym wschodzie miejscowości St.-Vith celem sforsowania Linii Zygfryda. Po przeprowadzeniu nawały artyleryjskiej siły 504 Pułku Piechoty Spadochronowej i 325 Pułku Piechoty Szybowcowej zajęły miejscowości Meyerode i Wereth. Po 12 godzinnym marszu w głębokim śniegu Kompania H z 504 Pułku Piechoty zajęła belgijskie Herresbach, a następnie odpierała niemieckie kontrataki.
Następnego dnia spadochroniacze z 505 Pułku Piechoty zajęli tereny na północnym wschodzie miejscowości Honsfeld, a siły 508 Pułku miasteczko Holzheim. W tym ostatnim Kompania C z 508 Pułku Piechoty Spadochronowej pojmała wielu jeńców i umocniła pozycje. Siły Kompanii C zaskoczyły swoją obecnością nieświadomy sytuacji patrol niemiecki, który wtargnął do miasta i zażądał uwolnienia przetrzymywanych przez Amerykanów żołnierzy.
Zadaniem aliantów jest utworzenie, a następnie utrzymanie przyczółka w rejonie miejscowości Honsfeld i Holzheim.
Celem żołnierzy jest odbicie utraconych miejscowości z rąk aliantów.
Wymagania zostają zaniżone celem integracji z graczami, którzy jeszcze nie zarazili się ASH. Jest to uwaga w szczególności do tych maniaków strzelania historycznego, którzy reprezentują ortodoksyjne poglądy w zakresie stylizacji. Spotkanie jest ukłonem w stronę wszystkich graczy, a nie zawężonego grona odbiorców.
Celem zapewnienia łatwej identyfikacji uczestników rozgrywki oczekujemy minimalnej stylizacji w postaci rozpoznawalnego nakrycia głowy i umundurowania w odpowiednim kolorze.
Strona aliancka powinna zastosować mundury jednolite w różnych odcieniach oliwki lub khaki oraz czapki typu jeep cap lub hełmy m1.
Strona niemiecka może zastosować dowolne wzory kamuflażu (preferowany Flecktarn) oraz czapki patrolówki.
W przypadku użycia poncho myśliwskiego lub peleryny zimowej charakterystyczne nakrycie głowy jest absolutnie obowiązkowe. Jeśli peleryna zakrywa również nakrycie głowy, gracze zobowiązani są do umieszczenia na obu ramionach szerokiej opaski: alianci niebieskiej, gracze osi pomarańczowej (zapewnione przez grupę Dzikusy). Gracze są zobowiązani do zamaskowania współczesnych replik. W celu zachowania klimatu bardzo mile widziane jest zostawienie w domu kamizelek taktycznych, kolimatorów i tym podobnych gadżetów.
Gracze zainteresowani pierwszymi zaawansowanymi inwestycjami mogą znaleźć więcej informacji tutaj
1. Pamiętamy o podstawowych zasadach airsoftu. Nie strzelamy do istot żywych nie uczestniczących w grze, strzelamy tylko na znak rozpoczęcia gry i w wyznaczonym polu gry. Gracz ASG musi mieć ukończone 18 lat lub znajdować się pod opieką osoby pełnoletniej, która weźmie za niego odpowiedzialność.
2. Każdy gracz zobowiązany jest dostosować się do rozporządzeń organizatora i podstawowych zasad bezpieczeństwa (chodzi o to, aby nie psuć innym zabawy).
3. Gracze są bezwzględnie zobowiązani do stylizacji wg jednego z przedstawionych minimów.
4. Obowiązuje zakaz strzelania do ludzi z odległości poniżej 5 metrów. Celowy strzał z bliskiej odległości eliminuje strzelającego z gry. Zasada nie dotyczy nieszczęśliwych przypadków i spotkań zza rogu, ale apeluje się o rozwagę i celowanie w nogi.
5. Nie stosujemy granatów żadnego rodzaju. Wyjątkiem jest zastosowanie 'nie wybuchających replik'. Działają one wyłącznie w pomieszczeniach, zmuszają wszystkich wewnątrz do natychmiastowego opuszczenia bunkra lub pomieszczenia. W przypadku nie opuszczenia pomieszczenia przez graczy, po doliczeniu przez rzucającego (który robi to głośno i wyraźnie) do 6, granat eliminuje graczy w pomieszczeniu z gry (jeśli rzucający zostanie trafiony podczas liczenia, liczy dalej i dopiero gdy skończy, schodzi z pola gry). Replika granatu powinna być podobna do oryginału.
6. Nie przewiduje się walki wręcz, aczkolwiek jeśli uda się komuś podejść zawodnika od tyłu (np. w budynku) i położyć mu rękę na ramieniu, eliminuje to takowego z gry. Aby uniknąć wpadania na siebie lub desperackich szarż, atakujący może krzyknąć "walka wręcz". Wówczas wszyscy w odległości 5 metrów od niego albo się wycofują, albo walczą wręcz. Wygrywa ten, który pierwszy dotknie przeciwnika (musi być to wyraźne i bezsporne, w innym wypadku starcie kończy się remisem i obaj gracze są trafieni).
7. Nie ma limitu respów, niemniej wyjście z trupiarni jest możliwe wyłącznie z dowodzącym grupą (mowa o koordynatorze z ramienia grupy WWII S.A. lub stowarzyszenia "Dzikusy ASG Team").
8. Ze względu na względnie niskie osiągi replik 'stockowych', celem zrównoważenia rozgrywki obowiązuje odgórny limit 450 FPS. Repliki silniejsze będą traktowane jak karabiny wyborowe i muszą być zgłoszone organizatorom w chwili rejestracji (liczba silniejszych replik po każdej ze stron będzie ograniczona, a same repliki zostaną symbolicznie oznaczone czarną wstążką). W przypadku podejrzenia przekroczenia limitu zostanie wykonany pomiar chronografem. Konsekwencją nadużyć będzie eliminacja uczestnika z gry. Ludzie z replikami przebijającymi mundury, chusty i gogle absolutnie niemile widziani.
Planowany harmonogram spotkania przedstawia się następująco:
- 08:30 - 09:30 - rejestracja uczestników na miejscu, parkowanie samochodów i inne kwestie organizacyjne,
- 09:30 - 10:00 - przygotowanie do gry, odprawa, zajęcie pozycji,
- 10:00 - 12:00 - pierwsza odsłona scenariusza, w której Alianci nacierają na miejscowości Honsfeld i Holzheim,
- 12:00 - 12:30 - przygotowanie do gry, odprawa, zajęcie pozycji,
- 12:30 - 14:30 - druga odsłona scenariusza, w której Niemcy próbują odbić Honsfeld i Holzheim oraz uwolnić jeńców z rąk Aliantów,
- 14:30 - zakończenie scenariusza, krótkie podsumowanie wyniku rozgrywki, zamknięcie imprezy.
Prosimy o ścisłe zastosowanie się do powyższego harmonogramu. Mamy na uwadze, że przy okazji takiego spotkania wiele osób będzie chciało zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia i zawrzeć nowe znajomości (albo odświeżyć stare), dlatego prosimy o zaplanowanie tych czynności na godziny popołudniowe, już po zakończeniu scenariusza.
Mapka dojazdowa znajduje się tutaj.
Zainteresowani uczestnictwem w imprezie proszeni są o rejestrację przy użyciu formularza znajdującego się na stronie stowarzyszenia "Dzikusy ASG Team". Po dokonaniu rezerwacji uczestnikowi zostanie przekazana informacja zwrotna. Rejestracja będzie możliwa do momentu zamknięcia listy przez organizatora. Impreza jest darmowa, tzn. nie będzie wymagane uiszczanie składek w poczet pokrycia kosztów jej organizacji.
Wszelkie dyskusje sugeruję prowadzić w niniejszym wątku. Ewentualne pytania wysyłane na PW na pewno się powtórzą, więc zadanie ich na otwartym forum znacznie ułatwi organizatorom udzielenie odpowiedzi na nie, a niektórym z Was prawdopodobnie oszczędzi pisania.
lp. | Ksywa | Ekipa | Strona |
1. | Zalmen | Dzikusy ASG Team | WH |
2. | Yurand | WWII S.A. | WH |
3. | Matt Baker | WWII S.A. | US |
4. | Wish | US | |
5. | Lama | US | |
6. | Zee | NAM | US |
7. | snajper-716 | WH | |
8. | Grom | Dzikusy ASG Team | WH |
9. | sokres | WH | |
10. | mieciukoks | US | |
11. | Chemik_1985 | US | |
12. | Stillus | Lama AirSoft Team | WH |
13. | BoguĹ›(A) | NAM | US |
14. | Doberman | lama team | US |
15. | Sobell | US | |
16. | Biobronka | WWII SA | WH |
17. | Sławek | US | |
18. | Czołgista1986 | DemonyWojny | WH |
19. | Mateusz | DemonyWojny | WH |
20. | Damian | DemonyWojny | WH |
21. | Dominik | DemonyWojny | WH |
22. | JASION | WH | |
23. | Leon | NAM | US |
24. | Sherman | WH | |
25. | Balzzer | NAM | US |
26. | Piotras | NAM | US |